Skip to content

Huisregels

Hieronder vindt u onze huisregels

Hartelijk welkom bij Mondzorg Irene. Ons doel is om u te helpen met het bereiken en behouden van een optimale mondgezondheid. Kwaliteit, aandacht en veiligheid zijn daarvan een belangrijk onderdeel. Zodoende hebben wij onderstaande huisregels opgesteld.

Zo zorgen wij voor een fijn en veilig bezoek aan onze tandartspraktijk!

Uw bezoek

  • Bij onze kennismaking verzamelen wij zo veel mogelijk informatie om een goed beeld te krijgen van uw mondgezondheid. Een gezondheidsvragenlijst is hier onderdeel van.
  • Behandelingen vinden uitsluitend plaats op afspraak.
  • Kom zo veel mogelijk op de afgesproken tijd van de afspraak. Zo kunnen wij iedereen op de afgesproken tijd helpen.
  • Het kan voorkomen dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedgeval moet behandelen. Het kan zijn dat u hierdoor even moet wachten tot u aan de beurt bent. De uitloop is op geen enkele manier op de tandarts te verhalen. Wij hopen op uw begrip hiervoor.

Wijzingen, annuleren of niet nakomen van een afspraak

  • Kan uw gemaakte afspraak niet doorgaan? Geef dit dan per e-mail of telefonisch aan ons door. U kunt uw afspraak tot 48 uur voor aanvang kosteloos annuleren.
  • Wijzigingen in verzekering, (e-mail)adres, telefoonnummer of medicatiegebruik tijdig doorgeven. Dit kan ook via het contactformulier op deze website.
  • Wij sturen onze patiënten twee dagen voor de geplande afspraak een afspraakherinnering per e-mail. Dit is een gratis service die wij verlenen aan onze patiënten, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, dan betekent dit dus niet dat uw afspraak niet door zou gaan.
  • U ontvangt van ons als service een “oproep” voor uw halfjaarlijkse controle per e-mail.

Spoedgevallen en/of pijnklachten

  • Bij spoedgevallen en pijnklachten kunt u tijdens openingstijden direct contact met de praktijk opnemen. Buiten openingstijden en in onze vakanties kunt u bellen naar de spoedgevallendienst via 0900-1515.
  • Als zich een spoedgeval of pijnklacht tijdens onze openingstijden voordoet kunnen wij u in de meeste gevallen dezelfde dag zien als u ’s ochtends tussen 8:00 en 10:00u belt. Indien u later op de dag belt kunnen wij dit niet meer realiseren.
  • Bij behandeling van spoed- en pijnklachten kunnen wij niet altijd rekening houden met uw specifieke wensen en voorkeuren in verband met werk- of schooltijden.

Privacy

  • Wij vinden uw privacy belangrijk. Patiënteninformatie wordt niet aan derden doorgestuurd of verteld zonder overleg met de tandarts en met mede weten van de patiënt. Alle informatie blijft binnen het praktijkpand, behalve als het informatie betreft voor een specialist of huisarts, die de informatie nodig heeft voor medisch onderzoek (verwijzing).
  • Respecteer de privacy van patiënten en teamleden, ook op social media.
  • Wilt u een foto-, film- of geluidsopname maken? Vraag dan vooraf toestemming aan degenen die in beeld komen of te horen zijn.

Veiligheid

  • Agressief gedrag, verbaal of anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.
  • Bij diefstal, vernieling en agressie doen wij aangifte bij de politie.
  • Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij een van onze teamleden.

Eigendommen

  • Wij zijn niet aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal van uw eigendommen.
  • Gevonden voorwerpen kunt u afgeven bij een van onze teamleden. Deze worden 14 dagen voor u bewaard bij ons op de praktijk.

Suggesties en opmerkingen

Ter bevordering van de zorg die wij onze patiënten bieden ontvangen wij graag uw suggesties, ideeën, op- en aanmerkingen naar aanleiding van een behandeling, de begeleiding, informatievoorziening, wachtkamer, praktijk, behandelkamer of andere zaken. Dit kan in de praktijk zelf, maar ook via e-mail of het contactformulier. Wij staan u graag te woord.

Daarnaast waarderen wij uw beoordeling over onze geleverde zorg op de site www.zorgkaartnederland.nl of via google